Archív článkov
Kopírovanie a modifikácia obrázkov. Práca s myšou.
03.11.2009 00:00
Kopírovanie a modifikácia obrázkov
Vytvoríme nový projekt, v ktorom budú dve grafické plochy: Image1 a Image2. Do prvej načítame z nejakého súboru bitmapu a túto potom prekopírujeme do druhej plochy. Pri kopírovaní ju môžeme rôzne meniť, prípadne meniť spôsoby kopírovania. S obrázkami budeme...
>>
———
Časovač
26.10.2009 23:33
Časovač
Komponent časovač - Timer sa nachádza v palete komponentov System.
Je to nevizuálny komponent a teda po spustení aplikácie nebude zobrazený. Časovač si môžeme predstaviť ako hodiny, ktoré s nejakou frekvenciou "tikajú" a pri každom tiknutí môžu vykonať nejakú akciu. Frekvenciu "tikania"...
>>
———
Procedúry a funkcie
19.10.2009 23:39
Podprogramy
Podprogramom nazývame pomenovanie nejakého algoritmu alebo nejakej časti programu. Podprogram potom môžme vyvolať pomocou tohto mena viackrát. Pomocou podprogramov môžeme riešiť aj väčší problém jeho rozdelením na podúlohy - hovoríme tomu, že úlohu riešime zhora nadol. V pascale môžu...
>>
———
Podmienka a cyklus
19.10.2009 23:14
Podmienkaa cyklus
Vetvenie - podmienka IF
Niekedy v programe chceme, aby vykonal rôzne príkazy v závislosti od vstupných údajov, prípadne v závislosti od momentálneho stavu bežiacej aplikácie. V každom vyššom programovacom jazyku existuje nejaká forma podmieneného príkazu.
V Delphi má...
>>
———
Grafická plocha (Image)
05.10.2009 20:53
Grafická plocha (Image).
Grafická plocha - je obdĺžnik vo formulári, do ktorého môžeme rôznymi nástrojmi kresliť, jej obsah môžeme jednoducho uložiť na disk, resp. zo súboru do nej prečítať nejaký obrázok.
Vloženie komponentu Image do formulára:
Nájdeme ho v palete komponentov v záložke Additional...
>>
———
Základné údajové typy
28.09.2009 20:43
Premenné
Počas činnosti programu dochádza často k presúvaniu údajov, ktoré sú uložené v pamäti. Bloky pamäte, ktoré slúžia na ukladanie potrebných údajov sa nazývajú premenné. Každá premenná je pomenovaná identifikátorom, pomocou ktorého sa pristupuje k ich obsahu. Meno...
>>
———
Microsoft Outlook 2003 - organizácia schôdzí
27.09.2009 18:13
MS Outlook 2003 - organizácia schôdzí
Používanie programu Outlook na sledovanie schôdzí vám môže ušetriť čas a problémy, pretože program Outlook používa e-mail a kalendár na presné uchovávanie podrobností.
Úspešná schôdza vyžaduje tri základné zložky: organizátora, účastníkov a miesto. V schôdzi v...
>>
———
Microsoft Outlook 2003 - práca s kontaktmi
27.09.2009 17:55
Práca s kontaktmi
Priečinok Kontakty slúži ako adresár na ukladanie e-mailových adries a ďalších informácií týkajúcich sa ľudí alebo úradov, s ktorými komunikujete. Priečinok Kontakty je možné použiť na uloženie e-mailovej adresy, poštovej adresy, rôznych telefónnych čísel, obrázka...
>>
———
Microsoft Outlook 2003 základy používania
24.09.2009 22:54
Spustenie aplikácie
Program pre prácu s elektronickou poštou Microsoft Outlook 2003 spustíte pomocou tlačidla Štart, ktoré nájdete v ľavom dolnom rohu obrazovky (pracovnej plochy). Po otvorení Štart menu kliknite na položku Programy a otvorte program Microsoft Outlook. Praktické je umiestnenie...
>>
———
Delphi – prvý program
21.09.2009 23:17
Delphi – prvý program
Spustíme Delphi v menu File zvolíme New – Application. Otvorí sa nový prázdny projekt. Vytvorí sa prázdny formulár Form1. Delphi je teraz pripravené na to, aby sme mohli začať tvoriť náš nový program - editovacie okno obsahuje len zopár základných predpísaných konštrukcií a...
>>